söndag 21 september 2014

Slutmontering, Motor lyfts i, Första starten...

Ja då börjar det närma sig slutet av renoveringen. Har nu alla delar för att skruva ihop det sista motordelarna och sedan är det dags att lyfta i den.

Äntligen fått mina nya "Magneto bolts". Seadoo har uppdaterat bultarna då de ordinarie kan gå av..



Alla delar på plats, Motor redo för att lyftas i
Fyllde olja och drog runt med startmotorn bara för att kontrollera att det inte är något oljeläckage.
När jag satte i tändstiften orkade knappt startmotorn dra runt motorn längre. Tog isär startmotorn och putsade upp alla kontaktytor och kol. Sedan fungerade det perfekt.


Då lyfter vi!

 
Motor på plats, de flesta slangar anslutna men elen kvarstår
 

Hade för lite XPS olja så nivån ligger nu nederst på stickan.
Ska köpa mer olja imorgon så kan jag köra motorn lite längre...
I övrigt saknar jag gummitätningen mellan jet och skrov så jag kan tyvärr
inte sjösätta och testa i vattnet ännu. Det kommer ta 11 dagar innan jag får packningen så
vi får se om det då blivit för kallt för att testa.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar